CASE-TECHNOLOGIES AS A MEANS OF IMPLEMENTING A COMPETENCE APPROACH IN TRAINING PROFESSIONAL ENGINEERING PROGRAMMERS

Authors

  • S.Ts. Manzhikova
  • Desyatkov G.A. Kyrgyz-Russian Slavic University, Kyrgyz Republic,

Keywords:

CASE, competency, subject area, SADT, UML, physical data model

Abstract

Formation of professional thinking of future software engineers in a modern university requires an innovative approach, the main component of which is a competence-based approach [1,2]. The idea and term "competence" appeared in the 70s of the twentieth century and was widely used in the United States and in a number of European countries in connection with the problem of individualization of education that arose at that time.

References

Зимняя И.А. Компетентностный подход: каково его место в системе современных подходов к проблеме образования? (Теоретико-методологический аспект) // Высшее образование сегодня. 2006. №8.

Болотов В.А., Сериков В.В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе // Педагогика.2003. №10.

Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года.

Татур Ю.Г. Компетентность в структуре качества подготовки специалиста // Высшее образование сегодня. 2004. №3.

Вендров А.М. Проектирование программного обеспечения экономических информационных систем: Учебник. – М.: Финансы и статистика, 2006.

Калянов Г.Н. CASE-технологии. Консалтинг в автоматизации бизнес-процессов. – М.: Горячая линия – Телеком, 2002.

Downloads

Published

2022-07-04